پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4382
-
الف
+

حسام ­بیگ اصلاح‌شدنی نیست

محمود پاک‌نیت بازیگر سریال «روزی روزگاری» با آی‌فیلم به گفت‌وگو پرداخت.

محمود پاک‌نیت بازیگر سریال «روزی روزگاری» با آی‌فیلم به گفت‌وگو پرداخت.

همه آن‌ها که سریال «روزی روزگاری» را دیده‌اند حتما دو شخصیت اصلی آن یعنی «مرادبیگ» و «حسام بیگ» را به یاد دارند که هر دو راهزنانی قهار با خلق و خو و سلوک مخصوص به خود بودند.

«روزی روزگاری» قصه پرفراز و فرودی داشت که اگرچه بر سرنوشت دو راهزن اصلی ماجرا یعنی مرادبیگ (با بازی زنده یاد خسرو شکیبایی) و حسام بیگ (با بازی محمود پاک نیت) متمرکز بود، اما داستان ها و شخصیت های بی شماری را نیز روایت و معرفی می کرد که هر کدام جذابیت های خاص خودشان را داشتند. داستان متفاوت این سریال و نیز نوع اجرای کارگردان آن یعنی امرالله احمدجو باعث شد که این اثر به عنوان یک سریال گرم و پرطرفدار درآید.

به بهانه پخش سریال «روزی روزگاری» به سراغ محمود پاک‌نیت رفتیم و درباره نقش حسام بیگ با وی به گفت‌گو پرداختیم که خواندن آن خالی از لطف نیست:

شما با سريال «روزی روزگاری» به شهرت رسيديد نظرتان در مورد اين سريال و بازی در آن چيست؟

 در آن زمان متن روزی روزگاری خيلی تازه و نو بود. سال ٦٨ كه در فيلم «شاخه های بيد» كار كردم «احمدجو» به من گفت كه در حال نوشتن متن «پسرخاله‌ها» است ولی بعدها نام آن به «روزی روزگاری» تغيير كرد. او پيشنهاد داد كه بعد از نگارش متن در كار او بازی كنم و من با كمال ميل پذيرفتم و ٢ سال بعد دعوت به كار شدم.

وقتی متن را خواندم خيلی جذاب و نو بود و كليشه‌ای نبود و در اين سريال بازيگر نقش جديد و فارغ از كليشه بودم. اين سريال درباره قصه‌های ايرانی و روايتگر فضای جامعه در زمان گذشته و آباء و اجدادمان بود و من دوست داشتم نقشی را تداعی كنم كه نو و ماندگار باشد و مخاطبان زيادی را جذب كند كه خوشبختانه همين طور شد.

احساس من این است که شخصیت حسام بیک را می‌شود در برخی نقش‌هایتان پیدا کرد. مثلا در سریال پس از باران یا روشنتر از خاموشی.

خیر. به نظر من اینطور نیست. حسام بیک برای من در «روزی روزگاری» ماند تا مجموعه پشت کوه‌های بلند.

بعد از سال ها احمدجو وقتی می‌خواست «پشت کوه‌های بلند» را بسازد، به من گفت این همان حسام بیک و با هم لهجه و حس و حال است منتهی اینجا شاه شده. یعنی همان راهزنی که در روزی روزگاری بوده الآن در پشت کوه‌های بلند آمده و شاه شده است اما متاسفانه مجموعه «پشت کوه‌های بلند» مورد بی مهری قرار گرفت که در واقع ادامه «روزی روزگاری» بود ولی اینقدر وضعیت را برای احمدجو بد کردند که اصلاً قصه را از دست داد. این سریال را که می‌خواندم گفتم این قصه از «روزی روزگاری» هم قوی‌تر است و او آن را ساخت ولی متأسفانه مورد بی مهری قرار گرفت .

به نظر من کاراکترم در مجموعه تلویزیونی «پس از باران» هم منفی نبود و اتفاقا سعید سلطانی نویسنده و کارگردان این هوشمندی را داشت که این شخصیت منفی و سیاه نباشد چون او آدم خشکی بود ولی در عین حال آدم خانواده‌دوستی هم بود و زنش را دوست داشت.

حسام بیگ از نگاه محمود پاک‌نیت چه سرنوشتی دارد؟

حسام ­بیگ به ­هر­حال اصلاح‌شدنی نیست. نویسنده این تعلیق را گذاشت که بالاخره سرنوشت این چه خواهد شد؟ به نظر من زیبایی کار هم به همین است. آیا این را هم یک نفر مثل خاله پیدا می‌شود و می‌برد آدم‌اش می‌کند یا نه؟ این همان آدم باقی می‌ماند یا با این تیری که خورده می‌میرد؟ یک شخصیتی است که معلق گذاشته می‌شود و این را به اختیار تماشاگر می‌گذارد که هر جور خودش می‌خواهد از این قضیه برداشت کند و به نظر من خیلی هم خوب بود.

 

بیشتر بخوانید:

وقتی راهزن رودست می‌خورد! +فیلم

سکانسی دیدنی از سریال روزی روزگاری

«روزی روزگاری» چگونه ساخته شد؟

صفحه اختصاصی سریال «روزی روزگاری»

احمدجو: بیشتر بازیگران از قبل انتخاب شدند

امرالله احمدجو و انتخاب بازیگران «روزی روزگاری»

حقایقی درباره سریال «روزی روزگاری» که نمی‌دانستید

مصاحبه کننده: هانیه خاوری برای وبسایت آی فیلم

نظر شما
ارسال نظر